Assalamualaykum wrt. wbt.

Saya mengucapkan selamat menyambut tahun baru masihi 2012 kepada semua rakan-rakan mahasiswa dan sahabat handai.

Marilah kita terus melakukan anjakan paradigma untuk lebih mengimani Al-Quran dan Sunnah Rasulullah S.A.W. Sebagaimana yang dilakukan oleh para salafus-soleh, tabi'in dan para ulama' iaitu memperjuangkan kalimah syahadah (ISLAM) sehingga ke kedudukan tertinggi, marilah kita juga berjinak-jinak dan menghampiri jalan perjuangan Islam ini, sekaligus menggabungkan jiwa dan fizikal kita dengan perjuangan Islam yang ALLAH S.W.T tuntut seperti yang kita telah lafazkan dalam doa iftitah tiap-tiap kali Solat fardhu.

Dalam menyambut kedatangan tahun 2012, negara dicemari lagi dengan kebobrokan dan culas kerajaan parti pemerintah dalam menguruskan kebangkitan Mahasiswa era baru. Melihat kepada perkembangan isu semasa bermula pada perarakan himpunan gerakan BEBAS@Academic Freedom pada 17 Disember 2011 di depan bangunan UMNO, isu penurunan bendera DS Najib oleh Saudara Adam Adli Abd Halim lebih besar mengatasi segala-gala isu rasuah, salah guna wang rakyat, ketirisan dan masalah pentadbiran yang berlaku dalam pentadbiran DS Najib. 



Mahasiwa menzahirkan ketidakpuasan hati dan mendapat layanan begitu buruk sehingga dikatakan krisis adab(turun bendera DS Najib dan menaikkan semula bendera DS Najib) lebih besar daripada maksiat dan mungkar yang dilakukan dalam pemerintahan DS Najib. Nampaknya UMNO telah mula gentar dengan kebangkitan mahasiswa era baru ini sehinggakan kehilangan punca dan adab yang sebenar dalam menguruskan mahasiswa pandangan 'outspoken' ini.

Terbaru, demonstran mahasiswa yang tidak bersenjata di UPSI pada 1 Januari 2012 turut dilayani dengan kekerasan FRU. 


Beberapa orang Mahasiswa telah ditangkap dan diberitakan termasuk juga Adam Adli. Anggota FRU turut dikejarkan ke UPSI dan dikatakan telah menggempur para mahasiswa sehingga beberapa orang mahasiswa mengalami kecederaan termasuk seorang yang kritikal bernama Muhammad Safwan Anang Talib.



Jika berlaku kekerasan yang dimaklumkan, kita bersama-sama mengutuk jenayah terancang ke atas kelompok intelektual mahasiswa ini. Marilah bersama-sama turut serta memperjuangkan kebenaran sempena hadirnya tahun baru 2012 ini.