Memprogram organisasi...
 
Sering kali kita bergerak kerja Islam, tetapi kita fahamkah apakah dasar kita melakukan gerak kerja tersebut.?
Atau kita fahamkah apakah gerak kerja Islam itu.? Kenapakah sesuatu perkara itu dinamakan gerak kerja Islam.? Apakah gerak kerja Islam yg paling aula sekali.? Paling penting apakah matlamat gerak kerja Islam itu sendiri.? Kita mahukan sasaran yang ramai dalam menjalankan gerak kerja Islam, tetapi mengapa masih meletakkan mindset bahawa tiap2 batang tubuh sasaran berkefahaman seperti kita.?


Come on lah, Dunia sekarang bukan didominasi Islam. Walaupun negara kita dipimpin oleh 'orang Islam', namun pemikiran acuan Quran dan Sunnah belum mendominasi pemikiran masyarakat sekarang. Kita tewas dalam masyarakat dek kerana ego kita. Kita tahu masyarakat tengah sakit sekarang ini, mengapa kita suapkan perkara2 yang sangat tinggi.? Allah pun masyarakat tidak kenal. Awaluddin ma'rifatullah. Ini yang masyarakat mahukan sebenarnya.! Jiwa mereka ketandusan unsur2 yang membawa mereka kepada Rabbul 'Alamin.! Mengapa masih mahu bincang perkara yang terlampau besar.? Basic thing is not complete yet, even not purified.! Sebab tu program2 GAH, tetapi peserta seciput.! Sebab ni lah.

We are POLITICIANS.!

Wahai Du'at2 sekalian, sedarlah kita adalah ahli politik.! Kita merebut untuk menempatkan diri dalam hati tiap2 ahli masyarakat.! Demi menyampaikan risalah ketuhanan yang dibawa oleh Rasulullah dan Nabi2 terdahulu.! Itulah kerja2 kita.! Jika para Da'ie berorganisasi, mampukah organisasi kamu itu mengorganisasikan kepimpinan dan ahli2 kamu ke jalan Allah.? Betulkah mampu.? Jikalau mampu, settle kan basic thing ni dulu. Kita bukan seperti dahulu dan pihak2 yang di hadapan. Kita adalah apa yang kita berada di permulaan dahulu.